torsdag 15 februari 2007

Dags att packa min väska

Fast nu låter det kanske som att jag står i ett vägskäl i mitt liv och ska ta ett beslut som kommer påverka min framtid. Riktigt så spännande är det inte. Jag ska bara hem till Göteborg och krama om nära och kära.

Åh, denna underbara stad som jag är uppväxt i! Jag är barnsligt förtjust i Göteborg. Göteborgare däremot, är ett folkslag som varierar i kvalitet. Det finns många underbara göteborgare, missförstå mig inte. Men den här "goa gubbar"-mentaliteten kan de stoppa upp någonstans. Det är bara så fånigt.

Om ca ett dygn är jag i alla fall på Västkusten. Kanske går jag runt på Avenyn och känner mig mäktig. Kanske sitter jag nere vid havet på en klippa och känner doften av tång och saltvatten medan jag låter havet ta ner mig på jorden och få mig att känna mig precis så liten som jag faktiskt är.

Just det. För idag är jag "on top of the world". Skadeglädje kan få en att må oförskämt bra. Testa du med! Gör segerdans inombords nästa gång någon, som du ogillar lite så där lagom mycket, gör bort sig eller får ett bakslag.

Mhhmm! Jag uppmuntrar er, som alltid är så förbaskat snälla, att en gång tillåta er att vara lite elaka. För det är faktiskt ganska fräckt.

Inga kommentarer: